Kryt kolesa

Vzťahuje sa to na disk na kolese automobilu, ktorý je namontovaný v strednej časti kolesa. Tento ozdobný disk bol spočiatku malý a používal sa na to, aby sa zabránilo vniknutiu nečistôt do matice vretena alebo do ložísk kolies automobilov. Spravidla sa stredové kryty nachádzajú na nových automobiloch a chránia matice a ložiská. Tento článok preskúma tento nástroj spolu s maticami.   

Stručná história 

Stredové kryty a kryty kolies sú v podstate typmi krytov kolies. V súčasnosti sú to stredové čiapočky držané na kolese pomocou pružinových svoriek. Existujú aj tie, ktoré udržiavajú oká kolies. Stredové čiapky boli zvyčajne príliš malé alebo príliš veľké. Pôvodne sa používali v kolesách a vagónoch a potom sa vyvíjali na to,za čo ich teraz v súčasnosti vnímame.   

Je nevyhnutné vziať do úvahy materiál použitý pri výrobe ktorejkoľvek časti vozidla. V rokoch 1950 až 1970 boli kryty kolies vyrobené z nehrdzavejúcej ocele, zatiaľ čo ostatné časti vlny boli vyrobené z dreva alebo z iných tvarovaných kovových častí. V súčasnosti sú stredové čiapky kombináciou kovu a plastu, vyrobené hlavne zo zliatiny hliníka alebo ocele. Niektoré kryty kolies využívajú odnímateľné stredové kryty, najmä tie, ktoré sú uchytené pomocou matíc. Hlavnými funkciami stredného krytu sú skrytie matíc, ktoré spravidla pripevňujú koleso k náboju vozidla.  

Dizajn a funkcie 

Stredné čiapky sú občas označené logom výrobcu automobilu alebo dokonca jeho ochrannou známkou alebo niekedy aj značkou jeho výrobcu. Napriek tomu jestvuju taký, ktorí nemajú ochrannú známku ani logo. Najstaršie typy stredových krytov boli pochrómované.   

Ako už bolo spomenuté, stredové kryty sú určené na ochranu matíc. Pozrime sa tiež stručne na matice a uvidíme, aké dôležité sú. 

Matice 

Matice na zatváranie sú spony určené na pripevnenie kolesa na aute. Zvyčajne sa nachádzajú na autách, nákladných automobiloch a veľkých vozidlách, ktoré používajú gumené pneumatiky. Matica s okom označuje maticu s jedným kužeľovým koncom, ktorá sa často používa na oceľových kolesách. Mnohé z týchto matíc sa používajú hlavne na pevné pripevnenie kolesa k cvočkam kolesa, a tie k nápravám vozidla. Stále existujú iné značky, ktoré používajú skrutky s okami, a nie matice, aj keď slúžia rovnakému účelu.  

Koniec kužeľového oka vo väčšine prípadov smeruje pod uhlom 60 stupňov a je správne usporiadaný tak, aby najvhodnejšie vycentroval koleso na nápravu a znížil pravdepodobnosť uvoľnenia matíc v dôsledku podvádzania vyvolaného precesiou, keď je auto v činnosti riadený. Je dôležité poznamenať, že matice môžu mať rôzne tvary.   

Na odstránenie matíc môžete potrebovať objímku alebo očko. Počas demontáže a inštalácie sa na zdvíhanie vozidla používa zdvihák pre auta. Okrem toho je veľmi dôležité vybaviť vaše auto voľnými indikátormi matíc kolies, aby ste mohli dostatočne včas zistiť voľné matice kolies.  

Podobné témy:

admin

Back to top